K. Nagy Emese: Több, mint csoportmunka
Munka heterogén tanulói csoportban

A könyv rövid tartalmi ismertetője: Vajon létezik-e olyan oktatási program, módszer, munkaforma, amely lehetőséget biztosít a tanulók közötti különbségek mérséklésére, és hozzájárul az esélyegyenlőség megteremtésére? A hejőkeresztúri IV. Béla Körzeti Általános Iskola pedagógusai 2001-ben részt vettek a az amerikai Sranford Egyetesm Complex Instruction tanítási modelljének megismerésére szervezett tréningen. Látva, hogy a módszer kiválóan alkalmas a hátrányos és nem hátrányos helyzetű gyerekek együttnevelésére, úgy döntöttek, hogy adaptálják a modellt, majd növelve a módszer hatékonyságát és sikerességét, másik három programmal egészítették ki. Ezzel létrejött a „Hejőkeresztúri Modell”. Amely szocializációt, a kognitív képességek fejlesztését, a gondolkodásfejlesztő táblajátékokkal történő fejlesztést és a szülőkkel való együttműködést egyaránt fontosnak tartja.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések